söndag 19 november 2017

Änglaklänningar

Jag fortsätter att visa lite äldre bilder jag hittade vid min stora kameragenomgång. För något år sedan sydde jag en del s.k. änglaklänningar och änglakuvert som jag gav till lasarettet i Skellefteå. Änglaklänningar är kort beskrivet begravningskläder till för tidigt födda barn. Mer finns att läsa här. Det kändes vemodigt och allra helst skulle jag önska att såna här små kläder inte skulle behövas men barn föds för tidigt och barn dör och då känns det ändå fint att kunna bidra med det lilla man kan.







Änglakuverten är till för de allra minsta som är för små för att kunna ha en klänning...



Vill någon sy änglaklänningar eller donera material till andra som syr finns mer info i länken i början av inlägget. Jag kan också skicka mönster ifall någon vill det, klänningsmönstren finns i några olika storlekar. Det går bra att kontakta mig på Grahnslojd(snabel-a)gmail.com.

4 kommentarer:

  1. Det är ju väldigt tråkigt att de skall behöva finnas, men det är i alla fall väldigt fina klänningar till en fin sak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, man önskar att så små barn inte behöver dö...:(

      Radera
  2. Men så fina klänningar med ett så sorgligt användningsområde <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, inte de roligaste projekten jag gjort med tanke på användningsområdet...

      Radera